AED-Alert wordt HartSlagNu

Er gaat iets veranderen: de alarmeringssystemen AED Alert en AED Locator worden samengevoegd tot één nieuw systeem met de naam HartslagNu.

Hartslag NuHartslagNu is het nieuwe alarmeringssysteem voor het inschakelen van burgers bij reaninmaties. Vanaf 1 november 2012 wordt er met HartslagNu gealarmeerd en niet meer met AED Alert of AED Locator. Alle vrijwilligers die ingeschreven stonden in AED Alert en AED Locator zijn nu opgenomen in HartslagNu. De oproepen die je vanaf dat moment krijgt hebben dan als afzender HartslagNu.

Wat is HartslagNu?

HartslagNu is ontwikkeld in opdracht van de stichting Hartslag voor Nederland, een samenwerkingsverband van regionale ambulancediensten ter bevordering en facilitering van burgerhulpverlening aan slachtoffers van een acute circulatiestilstand. Onder het motto "Van elkaar, met elkaar en voor elkaar" streeft de stichting naar één platform voor heel Nederland, waarbij in elke ambulanceregio gelijk wordt gehandeld.